Seuralaisen tietopankki

Tämän kappaleen alle on koottu seurassa harjoittelevien henkilöiden tueksi tietopankki.

Uusi jäsen

Uudet jäsenet voivat kokeille lajia kaksi harjoituskertaa ennen seuran jäsenmaksun maksamista. Seuralla ei ole erillistä vakuutusta tätä varten, joten otathan tämän huomioon osallistuessasi ensimmäistä kertaa harjoituksiin. Harjoituksiin voi osallistua T-paidassa ja verkkareissa. Olemme paljain jaloin, joten ota mukaasi pieni pyyhe jalkojen pesua varten ennen harjoituksia. Ilmoittaudu mukaan seuran harjoituksiin: taido.porvoo@gmail.com tai täytä lomake TAIDOn aloittaminen -sivulta.

Seurassa toimimisen liittyvät yhteiset periaatteet

• YSTÄVYYS - Kukaan ei kiusaa ketään koskaan. Kaikki uudet otetaan hyvin mukaan ja treeneihin voi tulla hyvillä mielin.
  • LUOTTAMUS - Kaikkia kohdellaan tasapuolisesti ja toisen apuun sekä yhteistyöhön voi treeneissä luottaa.
  • YHTEISTYÖ - Jokainen on aktiivisesti treeneissä mukana. Tehdään yhdessä kaikkien kanssa. Annetaan myös muiden tehdä rauhassa.
  • KUUNTELU - Vetäjiä tulee kuunnella ja vetäjien tulee kuunnella. Kuunnellaan ohjeet niin, että harjoittelu on selkeää ja turvallista ja kaikki tietävät, mitä tulee tehdä.
  • HYVÄKSYNTÄ - Hyväksytään ja kunnioitetaan erilaisuutta. Kunnioitetaan toisten osaamista sekä eri vyöarvojen eritasoista osaamista.

Seuran jäsenmaksu ja seurajäsenyys

Seuran jäsenmaksulla olet oikeutettu osallistumaan seuran harjoituksiin. Porvoon Taidoseuran jäsenmaksu kattaa koko harjoittelukauden, joka koostuu sekä syys- että kevätkaudesta. Uusi kausi alkaa syyskuussa ja päättyy elokuussa. Jäsenmaksu tulee suorittaa Porvoon Taidoseuran tilille. Seura tukee Suomen Taidon järjestämiä leirejä, koulutuksia, kilpailuja talousarvionsa mukaisesti. Lisäksi seura järjestää taidoharjoittelua tukevia harjoituksia esimerkiksi esim. Kraftverkin akrobatiatiloissa.

• Pääasiallisesti aikuisten/nuorten harjoituksiin osallistuvan jäsenmaksu kaudelle 2023 - 2024 on 130€. (Harjoitusten kesto 1,5h, sekä vapaatreenimahdollisuus).
  • Pääasiallisesti junioreiden harjoituksiin osallistuvan jäsenmaksu kaudelle 2023 - 2024 on 110 €. (Harjoitusten kesto 1h)
  • Jäsenmaksu maksetaan seuran tilille käyttäen henkilökohtaista viitenumeroa. Viitenumeron saat seuran taloudenhoitajalta: taido.porvoo@gmail.com.
  • Seuran tilitiedot ovat: Porvoon Taidoseura ry / IBAN FI21 1124 3000 2260 46
  • Jäsenrekisteri sijaitsee Yhdistysavain-nimisessä palvelussa kts. kohta tietosuojaseloste.

Seura-asioiden tiedotus

Porvoon Taidoseuran WhatsApp -ryhmissä (Aikuiset/Juniorit) viestitään ajankohtaisista asioista. Ilmoita kiinnostuksestasi ryhmään liittymisestä harjoituksissa, niin lisäämme Sinut välittömästi oikeaan ryhmään.

Porvoon Taidoseura viestii Karateliiton seuratiedotteista sähköpostitse. Tästä syystä keräämme jäsentiedoissa sähköpostiosoitteen.

Porvoon Taidoseura viestii ulospäin seuran Facebook -sivulla: taidoporvoo sekä Instagram -sivulla: @porvoontaidoseura Tästä syystä keräämme jäsentiedoissa kuvauslupatiedon.

Lisenssi ja urheiluvakuutus

Lisessi oikeuttaa Sinut harrastamaan taidoa: osallistumaan taidoseuran ohjattuihin harjoituksiin sekä Porvoossa että muissa taidoseuroissa ja osallistumaan Karateliiton (Suomen Taidon) järjestelmille leireille,  koulutuksiin ja kilpailuihin. Harrastuslisenssin voi halutessaan päivittää kilpailulisenssiksi kauden aikana SuomiSportissa.

Harrastaessasi taidoa Sinulla tulee olla kamppailu-urheilun kattava urheiluvakuutus. Suomen Taido tarjoaa erilaisia lisenssivaihtoehtoja (Sporttiturva, OP Vakuutus Oy) erilaisin vakuutuksin.

Linsessi sekä urheiluvakuuksellinen lisenssi maksetaan Suomen Taidon sivuston kautta. Uusi lisenssikausi alkaa aina vuoden vaihteessa.

Junioreiden harjoitteluvuorot

Seura järjestää erilliset juniorivuorot, mikäli seurassa harjoittelee samanaikaisesti useampi alle 13-vuotta täyttänyt henkilö. Juniorit, jotka ovat täyttäneet 13-vuotta harjoittelevat nuorten/aikuisten vuorolla. Juniorit, jotka täyttävät 13-vuotta kuluvan kauden (syys/kevät) aikana, voivat halutessaan osallistua myös sunnuntaisin aikuisten vuorolle. Alle 13-vuotiaat juniorit, jotka ovat suorittaneet purppuravyön voivat halutessaan osallistua sunnuntaisin myös aikuisten harjoitusvuorolle. Seura jäsenmaksu maksetaan sen mukaisesti, miten aikoo pääasiallisesti osallistua harjoituksiin.

Harjoitusasuste

Tatamilla harjoitellaan paljain jaloin.

Taidoa harrastetaan käyttäen taidopukua (taidogi). Suomen Taido on tehnyt yhteistyösopimuksen kamppailulajien pukuja valmistavan yrityksen Egimo kanssa. Taidopuku kestää käytössä useita vuosia.

Harrastuksen voi aloittaa T-paidassa ja verryttelyhousuissa tai valkoisessa budopuvussa. Aikuisten/Nuorten vyökokeeseen osallistutaan joko taidogissa tai valkoisessa budopuvussa.

Junioreiden kannattaa lisäksi kysellä käytettyjä pukuja!

Vyökokeen yhteydessä seura varaa mahdollisuuden ostaa seuran kautta uuden vyön. Seura välittää myös lainaan käytettyjä väri- ja raitavöitä.

Tietosuojaseloste

Tämä on Porvoon Taidoseura ry.n  henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 25.10.2023.

• Rekisterin pitäjä: Porvoon Taidoseura ry.
  • Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö: Porvoon Taidoseura ry. taido.porvoo@gmail.com
  • Rekisterin nimi: Yhdistysavain, Porvoon Taidoseura ry

Oikeusperuste

EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on:

• Henkilön suostumus
  • Yhdistyslaki
  • Rekisterin pitäjän oikeutettu etu jäsenyyteen perustuen

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on yhteydenpito jäseniin tai alaikäisten jäsenten huoltajiin, jäsensuhteen ylläpito, virallisen jäsenluettelon ylläpito, jäsenille tarkoitettujen tapahtumista tiedottaminen, ajankohtaisista harjoitusaikamuutoksista ilmoittaminen, laskuttaminen ja tapahtumaosallistumisten hallinnointi. Tietoja ei käytetä automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin.

Rekisterin tietosisältö

Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat: henkilön nimi, kotipaikka sekä yhteystiedot (puhelinnumero ja sähköposti). Alaikäisten jäsenten osalta merkitään myös huoltajien yhteystiedot. Tiedot (sekä huoltajien tiedot) jäsenrekisteristä poistetaan sen jälkeen, kun seurajäsenyys ei ole enää voimassa. Muita tietoja säilytetään (esim. laskutukseen liittyvät tositteet) sen mukaisesti mitä eri laista ja säädöksistä seuraa.

Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan suoraan jäseniltä ilmoittautumisten yhteydessä, sähköpostitse tai www-lomakkeilla lähetetyistä viesteistä.

Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti muille tahoille. Tietoja voidaan julkaista siltä osin kuin niin on sovittu jäsenen kanssa.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta. Rekistereihin pääsy on rajattu salasanoilla ja käyttöoikeustasoilla. Palveluntarjoajiksi valitaan GDPR asetusta noudattavia yrityksiä, jotka huolehtivat palvelimien fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta. Rekisterinpitäjä huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden henkilöiden toimesta, joiden tehtäviin se kuuluu.

Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista

Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).

Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet

Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamiseen rekisteristä ("oikeus tulla unohdetuksi"). Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet kuten henkilötietojen käsittelyn rajoittaminen tietyissä tilanteissa. Pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa henkilölle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).