Syksyn ensimmäinen Kraftverk-akrobatiatreeni 17.9.2021 klo 19:00

3.9.2021

Porvoon Taidoseura tarjoaa seuran junioreille (alle 12-vuotiaat), seuran nuorille (alla 20-vuotiaat), sekä aikuisille ohjatun akrobatiaharjoituksen 17.9.2021 Kraftverkin tiloissa Porvoossa. Harjoitukset keskittyvät kärrynpyörän, yhden käden kärrynpyörän ja siitä perhosvoltin harjoitteisiin. Ohjaajana toimi cheerleading-valmentajana meritoitunut Emilia Maukkonen. Emilia tarjoaa myös yksityisvalmennusta ja on erittäin kokenut nuorten ohjaaja.

Katso edellisten kertojen upeat suoritukset Porvoon Taidoseuran instafeedistä: @porvoontaidoseura

Seuran syyskausi alkaa 7.9.2021 tiistaina. Jokaiseen ryhmään otetaan mukaan myös uusia harrastajia. Mukaan harjoittelemaan pääset maksamalla seuran jäsenmaksun ja taidolisenssin!

Tengi eli kolmiulotteisen liikkeen sisältävä tekniikkaluokka on taidossa yksi viidestä perustekniikkaluokasta. Aloitteleva taidoka hallitsee ensin kuperkeikan eteenpäin, taaksepäin. Taitojen kehittyessä esimerkiksi kisaliikesarjassa kuperkeikan sijaan voi tehdä puolivoltin tai kokovoltin. Näin vaikeustaso nousee ja sujuvalla tekniikalla voi onnistua haastamaan vastustajaa. Kisaliikesarjassa voi korottaa myös kahden käden kärrynpyörän ensin yhden käden kärrynpyöräksi ja myöhemmin taitojen karttuessa perhosvoltiksi. Tatamin pinnassa tehtävän kiertävän liikkeen voi myös nostaa ilmaan kiertäväksi voltiksi.