4 mitalia Porvooseen kauden ensimmäisestä CUP -kilpailusta

21.1.2017

Porvoon Taidoseuran jäseniä kilpaili vuoden 2017 ensimmäisessä CUP -kilpailussa Kouvolassa 21.1.2017. Erityisesti Porvoon Taidoseuran juniorit kunnostautuivat tuomaan kotiin runsaan mitalisaaliin. Ella Hiltunen, Isabel Yliharju sekä Ronja Enkovaara osallistuivat 12-15 -vuotiaiden tyttöjen liikesarjaan (hokei): Hiltunen toi kotiin kultamitalin ja Enkovaara nappasi itselleen hopeaa. Enkovaara sekä Yliharju osallistuivat lisäksi 12-15 -vuotiaiden tyttöjen otteluun (jissen). Molemmat toivat kotiin mitalit: Enkovaara kultaisen ja Yliharju pronssisen mitalin.

Kouvolan CUP -kilpailut olivat ensimmäiset MM-karsintakilpailut aikuisten ranking-sarjassa. Porvoon Taidoseuran Tero Niskanen kävi hakemassa reilun kopallisen kokemusta sekä liikesarjassa (hokei), että ottelualueella (jissen). Mitalit saalistivat kuitenkin tällä kertaa miesten ranking-sarjoissa konkarit: hokeissa:  Jasser Anoschkin (Yliopiston Taido, Helsinki), Jere Anttalainen (Kuopion Taidoseura) ja Jussi Loponen (Kouvolan Taido), sekä jissenissä: Jere Anttalainen (Kuopion Taidoseura), Jukka Solehmainen (Yliopiston Taido, Helsinki) ja Antti Peltonen (Järvenpään Taidoseura).

Taidon MM-kilpailut järjestetään Japanissa elokuussa 2017. Suomen maajoukkue valitaan karsintakilpailuissa (CUP) sekä SM -kilpailuissa kerättyjen ranking-pisteiden perusteella. Porvoon Taidoseura järjestää kauden kolmannet ja viimeiset CUP-kilpailut maaliskuussa 2017.